ICA:s handlare hyllar Innebandyn med en lasermacka

Publicerad
Lasermacka 16.9

I samband med att ICA gått in som matglad sponsor till VM i Innebandy i Malmö ville ICA-handlarna passa på att hylla sporten som bidrar till så mycket rörelseglädje och meningsfull fritid. Det hela blev till några riktigt snygga mackor.

ICA är genom sina nästan 1 500 lokala handlares lokala engagemang nära hela idrotts-Sverige. Det gäller i synnerhet för en så bred sport som innebandyn där ICA-handlare engagerar sig som sponsorer till elitlag så väl som juniorer, som funktionärer och motionärer – och som helt vanliga idrottsföräldrar.

– Att vara nära den lokala idrotten är själva kärnan i vårt engagemang och även om det ser ut på olika sätt på olika orter beroende på lokala förutsättningar så går handlarnas engagemang som en röd tråd genom allt, säger Peter Hägg, chef varumärkesengagemang.

Hyllningen då? Ja men vad passar bättre från en mat- och innebandyglad sponsor än en Lasermacka? ICA-handlarna döper helt enkelt om den klassiska idrottshallsrätten ”toast” till Lasermacka – ett uttryck som innebandyfrälsta också känner igen som en beskrivning av en riktigt tjusig genomskärande passning.

Under Innebandy-VM kommer besökarna sedan kunna stilla sin hunger med goda Lasermackor i Malmö Arenas kiosker – och i sociala medier, liksom på VM-jumbotronen kommer tjusiga innebandypassningar från olika hörn av innebandy-Sverige att synas under kampanjen.

– Jag vet att det finns många handlare där ute som är glada över att på ett så Innebandy-mässigt sätt få hylla en av våra mest populära motionsidrotter, avslutar Peter Hägg.

Publicerad av Martin Almroth

Dela

Upptäck fler nyheter

Nationella samarbetspartners
Pantamera
EY
OBOS