Information, riktlinjer och rekommendationer avseende Covid-19

Läs mer

Köp streaming i Innebandyappen!

Klicka här

Nya partners på landslagströjan

När dam- och herrlandslaget spelar VM i månadsskiftet november-december gör de det med ytterligare loggor på tröjan. Svensk Innebandys partners EY och Stricct Travel pryder nu landslagsdressen. 

Damlandslaget laddar för VM i Uppsala (27 november-5 december) medan herrlandslaget åker till Finland (3-11 december). När lagen jagar gulden framför publiken på plats i arenorna och tittarna i SVT:s sändningar gör de det med huvudpartnern EY:s och officiella resepartnern Stricct Travel på tröjorna.  

– Svensk Innebandys värdegrund, som innefattar samverkan och nyskapande, samt deras ledande position inom inkludering i idrottssverige, är en avgörande faktor till vårt fortsatta samarbete. De är ett av Sveriges största idrottsförbund, med nästan 120 000 aktiva, vilket får ses som ett kvitto på det arbete som har gjorts. Vi är väldigt stolta över att få vara med och bidra. Till sist vill vi förstås också lyckönska våra fantastiska landslag, vi tror på guld, säger Mikael Bergsten och Carlos Esterling, partners och ansvariga för EY Sports Business.  

– Vi på Stricct Travel är en stor partner till idrotten i Sverige. Att få chansen att gå in ännu större inom Svensk Innebandy såg vi som en viktig möjlighet för att få växa tillsammans. Vi har nyligen avslutat ett U19-VM och jobbar för fullt med kommande VM i Uppsala så det här är en fantastisk möjlighet. Nu går vi för guld i både Uppsala och Helsingfors, säger Johan Wallertz, vd på Stricct Travel. 

Svensk Innebandys marknads- och arrangemangschef Stefan Jonasson om tillskotten på landslagströjorna: 

– Vi är stolta över våra partners och det är härligt att de förstår den stora dragningskraft som våra landslag besitter. Både EY och Stricct Travel passar perfekt på tröjorna. 

short_text    Publicerat av Martin Almroth 2021-11-05, kl 11:37