Ny Allsvenska – ny logotyp
För att kunna visa upp Svensk Innebandys verksamhet på bästa sätt har den grafiska profilen setts över och därmed flertalet av logotyperna som finns inom Svensk Innebandy. Våra evenemang, Junior-SM, Distritks-SM, Ungdoms-SM och Svenska Cupen har fått nya logotyper. Nu är det Allsvenskans tur.
– Vi vill ha logotyper som är användbara och tillgängliga för föreningar och distrikt. Målet är så klart att deltagarna i våra tävlingar och serier vill visa upp sitt deltagande och använda våra olika logotyper i sina produktioner, säger Lisa Eskils, varumärkesansvarig Svensk Innebandy.
Säsongen 2024/25 är första säsongen för nya Allsvenskan. Där sex serier har blivit tre; två allsvenskor på damsidan och en på herrsidan = totalt 3x12 lag. Tanken med den nya seriestrukturen är att skapa fler intressanta och jämna matcher samt att öka nivån över alla plan i den näst högsta serien i Sverige.
– Vi tar fram Allsvenskans logotyp i ett originalförfarande samt en variant var till föreningarna med deras färger så att det blir lätt för de att använda. Vi måste tänka mer som en enhet och på hur vi tillsammans kan spetsa vår verksamhet för att få ett bättre helhetsintryck, säger Eskils.
Logotypen finns i flera olika utföranden, bland annat förtydligat med texten damer/herrar samt tillgänglig med texten innebandy i de kanaler där det kan behövas.
Här kan du läsa om den nya logotypen.
Här kan du ladda ner den nya logotypen.