Sportbladet fortsätter satsningen på Svenska Cupen
Svenska Cupen är tävlingen där lag från flertalet divisioner gör upp om en åtråvärd titel och en biljett till Champions Cup. Formatet möjliggör att lag från lägre divisioner chansen att ställas mot giganterna från Svenska Superligan. Nu står det klart att Aftonbladet fortsätter satsa på Svenska Cupen och likt fjolåret sänder flertalet matcher – med start redan till helgen.
Svenska Cupen gjorde bejublad entré till säsongen 2021/22 och har snabbt blivit ett hyllat inslag under tävlingssäsongen. Upplägget innebär att lag från lägre divisioner får chansen att utmana giganterna från Svenska Superligan och turneringen har bjudit på flertalet överraskande resultat.
Förutom prestige och prispengar ligger även en europabiljett i potten där vinnarna får en plats i mästarturneringen Champions Cup.
Nu står det klart att Sportbladet fortsätter satsningen på Svenska Cupen. Bara under de första två omgångarna visas över 20 matcher på Sportbladet.
– Det känns roligt att åter igen sända Svenska Cupen i innebandy på Sportbladet. Turneringen växer för varje år som går och förra årets turnering bjöd på stor dramatik. Förhoppningsvis blir det likadant i år, säger Sportbladets sportchef Magnus Herbertsson.
– Att Sportbladet återigen väljer att satsa på Svenska Cupen visar att det är en genomslagskraftig turnering som lockar intresse över hela landet. Det är fantastiskt kul att lag som kanske inte vanligtvis syns medialt nu får chansen att exponeras nationellt, säger Svensk Innebandys marknads- och arrangemangschef Stefan Jonasson och fortsätter.
– Vi ser fram emot en spännande säsong som tar vid redan till helgen.
Under fjolårssäsongen stod Pixbo IBK (dam) och IBF Falun (herr) som mästare i Svenska Cupen.
Sportbladet sänder utvalda matcher från grupp- och slutspel fram till finalerna som spelas i februari 2024. De matcher som inte sänds på Sportbladet kommer att sändas på Innebandy.TV.
Läs mer om Svenska Cupen här.
Publicerad av Ludvig Gustavsson