Cheap Energy och Svensk Innebandy fördjupar sitt samarbete

Publicerad
Cheapenergypm

Cheap Energy är sedan tidigare en del av Svensk Innebandys partnerfamilj. Nu fördjupas samarbetet med ett nytt tvåårsavtal. Ett samarbete som ska gynna både bredd och elit inom Svensk Innebandy.

Cheap Energy och Svensk Innebandys resa fortsätter. 

Parterna har sedan tidigare ett uppskattat samarbete där Cheap Energys maskotar bland annat synts i samband med VM i Malmö. 

Nu fördjupas samarbetet där Cheap Energy tar ytterligare ett steg in i partnerfamiljen. Det nya avtalet är skrivet på två år och är en satsning som kommer att fokusera på både bredd och elit. 

Rebecca Körkkö, försäljnings- och marknadsföringschef på Cheap Energy, ser med tillförsikt på det nya avtalet och möjligheterna det medför att stärka sporten på sikt. 

– Vi är oerhört stolta och glada. Det här är någonting som vi tror på och vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete. Det handlar inte bara om att vara en sponsor utan en aktiv partner, säger Rebecca Körkkö. 

Att det nya samarbetet ska gynna föreningarna var en självklarhet från början. Förhoppningen är att det här kan bidra till att stärka ekonomin hos klubbarna runt om i landet. 

– Bland annat handlar det om att vi tagit fram en produkt där Svensk Innebandys föreningar kan sälja elavtal och att hela överskottet går till föreningarna.  

Cheap Energys maskotar, fåren Palle och Elin, var uppskattade inslag under VM i Malmö. Nu kommer maskotarna synas allt oftare på Svensk Innebandys evenemang där första anhalt blir SM-finalen i Avicii Arena. 

– Det har varit jätteroligt. Maskotarna har varit med på VM och kommer även att synas på SM-finalen och det har bara varit glädje. Det är minnen som vi har varmt om hjärtat. Ambitionen är att vårt samarbete bara ska växa.

Från Svensk Innebandy var det viktigt att teckna ett avtal som kan gynna hela sporten. Speciellt i en tid då ekonomin inom sporten allt oftare fått negativa rubriker.  

– Cheap Energy är ett företag som verkligen har visat framfötterna. De klev in här för drygt ett år sedan och vi har haft ett samarbete sedan dess. Vi har väl känt båda två att det är lite ”match in heaven”. Nu har vi tagit ytterligare ett steg tillsammans som jag känner mig otroligt stolt över, säger Stefan Jonasson, kommersiell chef på Svensk Innebandy, och fortsätter:  

– I stort sett samtliga elitlag i SSL har det extremt tufft och det här möjliggör för dem att få en lättnad och få en start till en bättre tillvaro, det känns otroligt bra. Cheap kommer att synas väldigt mycket med sina exponeringar och sina aktiviteter runt vår elit men de kommer också fokusera på vår bredd. Ingen elit utan bredd och tvärtom, så det känns jättebra. 

Att det blir ett aktivt partnerskap framöver råder det ingen tvekan om och Cheap Energy kan komma att synas på fler sätt till den kommande säsongen, berättar Stefan Jonasson.  

– Vi kommer att se en partner som är aktiv. Vi kommer att se en partner som vill skapa engagemang. Det är bara att se vilken otrolig glädje de skapade när företaget var på plats under VM och gjorde sina insatser, det är så vi ska fortsätta jobba.

Publicerad av Ludvig Gustavsson

Dela

Upptäck fler nyheter

Nationella samarbetspartners
Pantamera
EY
OBOS