Säsongen 2025/26
Registerutdrag
Kontrollera kontaktuppgifter iBIS
Fyskrav och datum för löptest
Jour och akuta ärenden
Kontakt på övriga nummer och mailadresser besvaras tidigast nästkommande vardag.
När måste jag senast ha sökt mitt domararvode?
Utbetalning av domarersättning sker via iBIS och ska sökas senast två veckor efter matchen är spelad. Domararvode betalas ut cirka två gånger i månaden. Arvoden som inte söks innan 30 april 2025 kommer ej att betalas ut.
Utbetalningsdatum domararvoden 2025/26
Reseersättning
- Vid resa med egen bil erhålles ersättning med 2.50 kr/km, den kortaste vägen.
- Vid resa med allmänna trafikmedel utgår reseersättning enligt SL-trafikens billigaste alternativ. Maxbelopp för reseersättning med allmänna trafikmedel är den samma som ett termins-/månadskort.
När har jag rätt till ersättning för en sen matchflytt eller inställd match?
En match som ställs in efter klockan 12.00 två dagar innan utsatt matchdag, berättigar domare till W.O. ersättning. Detta innebär att domare har rätt till sitt arvode om en lördagsmatch blir inställd efter klockan 12 på torsdagen. Arvode ska då inte begäras i ibis utan WO-kvitto ska då fyllas i och mejlas till stockholm.domare@innbandy.se.
I de fall matcher ställs in, flyttas eller stryks p.g.a. väderförhållanden, struket kval eller av andra orsaker som StIBF inte kan styra över utgår inget arvode. Vid orsaker påverkade av hallförhållanden, så kallade onaturliga spelförhållanden, utgår fullt arvode endast vid matcher inställda med mindre än 24h i förväg.
Uppdrag & tillsättning av matcher
Vad gäller när jag blivit tilldelad ett uppdrag?
- När tillsättningen för dina domaruppdrag är dig tillhanda, via ett e-mail eller ett meddelande på iBIS är detta att betrakta som kallelse till uppdrag. Du ska så snart som möjligt bekräfta uppdraget, dock senast 7 dagar efter föreslagen match eller 5 dagar innan matchdag, om tillsättning skett utanför grundtillsättning.
- Vid bekräftade matchbyten via telefon, SMS eller Facebookforumet finns ingen möjlighet att tacka nej, du ansvarar för att hitta en ersättare om du åtagit dig ett uppdrag som spelas inom 10 dagar.
- Vid misskötsel av ovan riskerar du att bli av med tillsatta matcher.
När ansvarar jag för att ordna ersättare till mina uppdrag?
Hur informerar jag om ett domarbyte?
- Domarbyten under domarkonsulentens arbetstid ska meddelas via mail till stockholm.domare@innebandy.se. Ändringen ska bekräftas av domarkonsulent eller DK.
- Domarbyten under helgtid, fredag klockan 16.00 till söndag kl. 23.59, ska domare kontakta domarjouren via samtal till 079-067 05 54 eller via Messenger till @stibf domare på Facebook. Notera att journumret inte går att sms:a till.
Vad händer om jag uteblir från mitt domaruppdrag eller ersatts av icke-godkänd domare?
Vid uteblivande från uppdrag blir du som domare ersättningsskyldig. Du får i avgift betala en summa som är matchens tredubbla arvode och om upprepning sker riskerar domaren en tidsbestämd avstängning.
Beslut fattas av DK och kan överklagas till VU.