Är du vår nya ekonomiassistent på Stockholms Innebandyförbund? Då vår nuvarande medarbetare tar sig an nya utmaningar söker vi en kollega till vårt team med start så snart som möjligt. Vi söker dig som vill arbeta med ekonomi men också övriga administrativa uppgifter i en av Sveriges största idrotter.
Du kommer bli en viktig del i att lyfta Stockholms Innebandy till nästa nivå och vara med på resan om att bli folksporten för alla. Låter det som något för dig? Läs mer nedan och ansök idag.
I rollen som ekonomiassistent/administratör kommer dina arbetsdagar innebära att hantera löpande bokföring, kundreskontra, leverantörsreskontra, lönehantering, arbetsgivardeklaration, avstämning, rapportering, samt övriga administrativa uppgifter.
Vidare kommer du även att jobba med uppgifter kopplat till tävlingsadministration samt utbildningsadministration. T.ex. matchflyttar, serieläggning samt övriga uppgifter kopplade till dessa områden.
Du kommer arbeta tätt med åtta andra härliga kollegor som hjälper och motiverar varandra. Det är viktigt att alla känner sig som en del av en helhet där vi tillsammans jobbar för att Svensk Innebandy ska utvecklas och bli och vara folksporten för alla – alltid.
Som ekonomiassistent/administratör kommer du att jobba inom följande områden:
- Löpande bokföring
- Löneutbetalningar
- Kund- och leverantörsreskontra
- Bokslut
- Övriga förbundsadministrativa uppgifter
Vi ser att du som söker har
- God datorvana, god kunskap i Officepaketet
- Är gymnasieekonom eller har studerat ekonomi på högskola/universitet alternativt har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- God kännedom om föreningslivet
- Svenska i tal och i skrift
Meriterande om du har
- Erfarenhet av arbete som ekonomiassistent
- Erfarenhet av att jobba i Fortnox och Hogia Lön
Att jobba hos oss på Stockholms Innebandyförbund
Vi tror på att bygga starka team vilket innebär att du kommer jobba med motiverade kollegor som stöttar och hjälper varandra i vardagen i syfte att göra varandra och vår sport bättre. Vi tycker det är viktigt att alla är med och bidrar till en positiv kultur på arbetsplatsen och att vi dagligen fokuserar på det personliga ledarskapet – att vi agerar utifrån vår värdegrund.
Som anställd hos oss får du möjlighet att utvecklas, du får frihet under ansvar och ledare som lyssnar på dig, stöttar dig men som också ställer krav när det behövs. Vårt fokus är alltid att bygga ett starkt lag.
Hos oss får du förmåner såsom friskvårdbidrag, flexibla arbetstider och hybridupplägg vad gäller hur vi jobbar från kontoret.
Svensk Innebandys syfte är att erbjuda en enkel, rolig sport som alla kan utöva hela livet. Vi bidrar till ökad fysisk aktivitet, rörelserikedom och tar en aktiv roll i att bygga det svenska samhället. Stockholm Innebandy har idag cirka 18 000 licensierade spelare och över 300 domare.
Våra kärnvärden på Svensk Innebandy är inkludering, samverkan och nyskapande. Arbetsplatsen präglas av respekt och personligt ledarskap.
Som person vill vi därför att du är:
- Varm och välkomnande
- Öppen och självreflekterande
- Modig och nytänkande
- Passionerad och professionell
Vi strävar efter att testa nya idéer, riva gamla strukturer och göra skillnad i samhället. Gör du? Läs gärna mer om hur vi tänker i www.innebandyvill.se
Anställning
Tjänsten är på heltid, dagtid men det förekommer till viss del kvälls- och helgjobb. Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning i sex (6) månader.
Placeringsort: Stockholm, Alvik
Arbete sker minst två dagar i veckan på kansliet i Alvik, resterande dagar är valfritt beroende på aktuellt behov av närvaro på kansliet.
Vi tillämpar individuell lönesättning relaterad till vår bransch (idrott). Kollektivavtal genom Unionen (Bransch Idrott).
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan med CV och en kort motivering varför du passar till tjänsten.
Ansökan mejlas: Hermine.Dahlerus@innebandy.se
Kontakt
Vid frågor kontakta Hermine Dahlerus, verksamhetschef på Stockholms Innebandyförbund:
Hermine.Dahlerus@innebandy.se