Svensk innebandys IT
Svensk innebandys IT-system består av fyra större delar; iBIS, hemsidor, Office365 och driftsmiljö. Vi har en egen organisation för både utveckling, underhåll, support och drift.
Har du frågor kring GDPR och hur vi hanterar personuppgifter kan du läsa mer här.
Har du allmänna frågor kan du kontakta oss.
iBIS – vårt dagliga system
iBIS, Svensk Innebandys Informationssystem, lanserades den 1 juli 2014 och därefter har Svensk Innebandy (föreningar, domare och förbund) arbetet i samma system.
iBIS innehåller funktioner som underlättar det dagliga arbetet i föreningen samt för domare och förbund.
Bland annat gör föreningen licensieringen, spelarövergångarna, matchflyttar och hanterar ersättningen till domare direkt i iBIS.
Manualer för iBIS Föreningar hittar du till höger eller under texten om du läser på mobilen
Manualer för iBIS Domare hittar du till höger eller under texten om du läser på mobilen
Våra hemsidor
Den 11 september 2018 lanserade vi en ny hemsida för alla förbund i Sverige som fungerar lika bra på mobilen, läsplattan som desktoppen.
Stort fokus i utvecklingen har legat på att tydliggöra och anpassa innehållet för våra målgrupper samt lyfta fram statistik från matcher, spelare och föreningar på ett mer attraktivt sätt.
Arbetsplats – Office365 och Teams
Personal och förtroendevalda inom Svensk Innebandy har via sina uppdrag, anställningar och roller tillgång till en personlig e-post med tillhörande Office365-program och egen lagringsplats.
Drift
Större delen av vår datordrift ligger i en molnbaserad tjänst som administreras av oss och externa bolag.
Vår målsättning är att ha en hög tillgänglighet och prestanda på våra tjänster och program.
Vanliga IBIS frågor förening
API och widgets från IBIS?
Svensk Innebandy jobbar inte med widgets.
Vi har ett API som konsumeras av mediehus som samarbetar med Svenska IBF och vill ta del av spelprogram, resultat, händelser etc från iBIS.
API-tjänsten är inte prissatt enskilt utan ingår som en del i de största avtalen med leverantörerna till media/press och enskilda föreningen/företag kan inte nyttja API-tjänsten.
Anledningen är bland annat att vi är beroende av besökare till våra plattformer så vi kan sprida vår information och våra nyheter samt för att finansiera driften, underhållet och utvecklingen.
För att nyttja API-tjänsten krävs ett avtal.
Kontakta kundtjanst@innebandy.se för mer information.