Uppdaterad grafisk profil och nya evenemangslogotyper
Publicerad
För ungefär ett år sen påbörjades en resa för att ena Svensk Innebandy än mer. Detta genom ett samlat grafiskt manér vilket, utöver enhetlighet, är tänkt att underlätta för distrikten i deras kommunikativa arbete.
Först. Lite bakgrund. 2017/18 släpptes en ny logotyp och en ny grafisk profil för Svensk Innebandy. Under årens gång har vissa nya behov dykt upp samt att det har skapats en större samstämmighet hos hela Svensk Innebandy, alltså Svenska Innebandyförbundet och samtliga distrikt.Det har först tagits fram ett grepp kring gemensamma logotyper som nu förstärkts ytterligare.
- Vi är alla en del av Svensk Innebandy, vilket numera också syns i distriktens logotyper, säger Svensk Innebandys varumärkesansvarig Lisa Eskils.
En stor del i detta arbete är att underlätta arbetet för distrikten.
- Vi har hört oss för med distrikten för att kunna tillgodose de behov som finns där och mötas i det nya manéret. Arbete med verksamhetsplaner och verksamhetsberättelser är redan genomfört och vi är på gång för mallar för sociala medier med mera, säger Lisa Eskils.
Utöver en uppdatering av den grafiska profilen så har det i ett första steg tagits fram nya logotyper för våra SM-arrangemang; Distrikts-SM, Junior-SM, Ungdoms-SM samt Veteran-SM.
- Vi såg ett behov med nya mer enhetliga logotyper och behovet blev ännu mer påtagligt då namnbyten av flera av våra arrangemang genomförts, säger Svensk Innebandys marknads- och evenemangschef Stefan Johansson.
Mer information och en grafisk manual för det nya manéret kommer snart.
Publicerad av Lisa Eskils