GUD – Gästrikland, Uppland och Dalarnas innebandyförbund

Samarbetet tog sin fart under inledningen av 10-talet och var till än början ett samarbete i form av integrerade tävlingsserier.

Samarbetet har över tid utvecklats i takt med att svensk innebandy vill också har blivit det gemensamma styrdokumentet och nu är målsättningen att ta rejäla kliv vid sidan av innebandyplanen och inkludera fler starka aktörer som vill investera i framtiden.

- Vi ser att företag har en tydlig ambition att associeras med vår värdegrund och delar vår syn om inkludering och allas lika möjligheter till att vara med.

Innebandyn och näringslivet har många gemensamma nämnare och vi ser att tillsammans i GUD, har vi förutsättningarna att göra kraftskull skillnad, både på och utanför innebandyplanen om vi går mer enade, säger Dan Back, ordförande Upplands Innebandyförbund.

GUDs katalog är precis som Svensk Innebandys är framtagen i samarbete med innovationsbyrån Post, som en del av sitt partnerskap med Svensk Innebandy.

Post arbetar strategiskt med visionen för hur innebandyn kan utvecklas de kommande åren.

Byrån har under de senaste åren bland annat arbetat med att uppdatera Svensk Innebandys grafiska manér, logotyper och ligger även bakom Svensk Innebandys succépodcast ”Från Ribbstolar till Globen”.

- Innebandyn står för värden som klingar väldigt väl ihop med vad både samhället i stort och företag bryr sig om och hoppas på för framtiden.

Det är exakt den här typen av rörelser vi brinner för att arbeta med. Innebandyn kommer bli en viktig kraft i samhället i många år framåt, säger Hugo Wittorf, Innovation Manager på Post.

Nationella samarbetspartners
Pantamera
EY
OBOS