GUD släpper ny produktkatalog för partnererbjudanden till innebandyn i Gästrikland, Uppland och Dalarna.
Som ett led i satsningen att öka intresset och samla kraften från externa partners inom innebandyrörelse i det regionala samarbetet GUD, släpper nu Gästriklands, Upplands och Dalarnas innebandyförbund en gemensam produktkatalog.
Svensk Innebandy har nu 40 år efter riksförbundets grundande nåt en mognad där intresset för partnerskap mellan företag och sporten är större än någonsin.
För att möta detta intresse samarbetar GUD i framtagandet av en produktkatalog där samtliga rättigheter och koncept samlas under samma paraply.
- Den senaste tiden har vi märkt av ett helt annat intresse för vår sport. Det är som att företag ser på innebandyn med nya ögon. Vår nya produktkatalog kommer inspirera dem som vill lära sig mer om och investera i innebandy i våra regioner, säger Dan Back, ordförande Upplands Innebandyförbund.
De tre regionförbunden som ingår i GUD har under den senaste tiden sett ett växande intresse från näringslivet. För att kunna möta det växande behovet och ytterligare inspirera befintliga och nya partners släpps nu en helt ny produktkatalog.
I den visas GUDs rättigheter och koncept upp – med fokus på arrangemang, exponeringsmöjligheter och olika nivåer av partnerskap.
- Sporten är på frammarsch och vi ser här väl strukturerande samarbeten visar att svensk innebandy sitter ihop och hur man strukturerat kan bygga upp den här verksamheten.
Med den här produktkatalogen hoppas och tror jag att fler distrikt kan bli inspirerade och se möjligheten att växa genom liknande paketeringar, säger Stefan Jonasson, marknads- och arrangemangschef på Svenska Innebandyförbundet.