Information, riktlinjer och rekommendationer avseende Covid-19.

Läs mer

Post ny officiell partner till Svensk Innebandy

Svensk Innebandy har skrivit ett avtal med den belönade kreativa byrån Post. Avtalet med den nya officiella partnern sträcker sig över hela 2021.
– Deras strategiska och kreativa kraft kommer att bli avgörande för att innebandyns varumärke ska nå sin fulla potential, säger Svensk Innebandys marknads- och arrangemangschef Stefan Jonasson.

Posts ambition är att lyfta Svensk Innebandys varumärke på ett nytt sätt och berätta om hur innebandyn arbetar med samhällsengagemang.

– Sponsring fungerar inte på samma sätt som det en gång har gjort. Det handlar allt mindre om rena exponeringar och mer om hur företag på djupet kan vara med och påverka samhället positivt tillsammans med idrotten. I och med vårt nya avtal med Post stärker vi vår förmåga att komma ut och verkligen berätta det budskapet, vilket blir avgörande. Deras idéer på hur innebandyns varumärke kan utvecklas ligger helt i linje med vad vi själva vill åstadkomma, säger Svensk Innebandys marknads- och arrangemangschef Stefan Jonasson.

Post har redan varit med och utvecklat flera nya logotyper och en mängd grafik åt Svensk Innebandy. Det nya avtalet innebär att samarbetet konkretiseras ännu en nivå. Avtalet är direkt gällande och sträcker sig över hela 2021, med möjlighet till förlängning.

– Det här avtalet är historiskt för oss på Post då vi för första gången fördjupar ett samarbete till nivån att vi blir sponsorer och därmed en officiell partner till Svensk Innebandy. Att dessutom få möjlighet att arbeta mitt i en så positiv transformation som Svensk Innebandy står inför, gör detta till ett uppdrag långt utöver det vanliga, säger Viktor Bolin, Creative Director och medgrundare till Post.

Kontakt:
Stefan Jonasson, marknads- och arrangemangschef Svensk Innebandy
070 – 431 12 57 | stefan.jonasson@innebandy.se

Viktor Bolin, Creative Director och medgrundare Post
070 – 567 54 14 | viktor.bolin@poststhlm.se

Om Post

Post är en ny slags reklambyrå, byggd på insikten om att de flesta inte alls tycker om reklam. Det har gjort att byrån erbjuder varumärken att istället producera popkulturella handlingar, som ligger i linje med vad de tänkta kunderna tycker om. Inom idrott har byrån använt den metoden för att skapa uppmärksammade kampanjer för AIK Fotboll, såsom statyresningen Res Isidor, det nya årskortet Evighetskortet och den historiska podcasten Å jag minns den dagen. Men även mer kommersiella projekt som Volkswagen Ink Edition, världens första bil som endast kunde köpas mot uppvisande av lagspecifik tatuering, och Domarhjältar för fotbollens dåvarande partner till domarkåren, Kiwa Inspecta. I projektet fick Thomas Wilbacher och Gusten Dahlin från Tutto Balutto testa på att agera som domare, vilket fick dem att ändra sin förståelse för domaryrket, vilket i sin tur påverkade Sveriges största fotbollspodcast och därmed fotbollssverige i stort.

short_text    Publicerat av Lisa Eskils 2020-10-22, kl 13:00