Nuvarande riktlinjer och rekommendationer avseende match, träning och cup:

Läs mer

Ny marknads- och arrangemangschef för Svensk Innebandy

Svensk Innebandy fortsätter att förstärka sin organisation. En ny marknads- och arrangemangschef har värvats in i Stefan Jonasson, tidigare kommersiell chef i AIK Fotboll. Han kommer in för att attrahera nya partners och lyfta marknads- och arrangemangsarbetet till nästa nivå.
– Mitt motto är att de partners som blir en del av Svensk Innebandy aldrig ska ha råd att lämna. Så bra ska det bli, säger han.

53-årige Stefan Jonasson har en lång erfarenhet av partnerskap, marknads- och arrangemangsarbete. De senaste sju åren har han arbetat inom AIK Fotboll, senast i rollen som kommersiell chef. Den 1 september påbörjar han sitt nya uppdrag för Svensk Innebandy.
– Innebandy är en fantastisk sport som alla kan vara en del av. Jag lockades av känslan att det skulle vara otroligt intressant att få vara med på den resa Svensk Innebandy ska göra de kommande åren, med sina högt uppsatta mål för både bredd och elit, säger han.

Jonassons fokusområden blir att stärka marknadssidan och attrahera nya partners till Svensk Innebandy, i kombination med att se till att hemmaarrangemangen alltid håller högsta klass – och utvecklas.
– Nästa år fyller Svensk Innebandy 40 år och då arrangerar vi bland mycket annat både U19-VM och VM för damer i Uppsala. Jag ser en tydlig möjlighet att skapa ett mycket stort intresse kring innebandyn under 2021 och genom det stärka innebandyns varumärke långsiktigt. Utöver det behöver vi kortsiktigt arbeta bland annat med att stärka varumärket för allsvenskan, säger han och fortsätter:

– Jämställdhet och utveckling är något jag brinner för och det blir en av nycklarna för att få partners att vilja vara med på innebandyns resa de kommande åren. Vi vill få våra partners att verkligen uppleva sporten och jobba nära dem. Det blir väldigt viktigt att alla känner att de är stolta när de ser innebandyn på alla nivåer och våra landslag på mästerskap. Mitt motto är att de partners som blir en del av Svensk Innebandy aldrig ska ha råd att lämna. Så bra ska det bli.

Redan på 1980-talet blev Jonasson innebandyfrälst när han spelade med Sundbyberg i Stockholm, och mötte flera av dåtidens landslagsspelare runtom i landet. Han har även representerat Ulriksdal, Huddinge, Råsunda och Caperio Täby.
– Jag har länge känt att innebandyn förtjänar mer utrymme och uppmärksamhet. Det är en folksport som involverar hundratusentals människor i Sverige. Nu är jag glad att jag får en möjlighet att vara med och påverka det arbetet. Jag har ett stort nätverk inom idrotten och partnerskap, det har jag för avsikt att fortsätta utveckla. Men först och främst ska jag lära känna mina medarbetare och kolleger, nyckelpersonerna inom Föreningen Svenska Superligan (FSSL), befintliga partners samt gå igenom befintliga avtal och planerade arrangemang för att sätta mig in i förbundets nuläge.

Svensk Innebandys nya generalsekreterare Mikael Ahlerup har tidigare arbetat tillsammans med Stefan Jonasson och vet att hans ambitioner, egenskaper och erfarenheter blir en tillgång. Inte bara för förbundet utan även för distrikten och FSSL.
– Stefan kommer att kunna lyfta Svensk Innebandys varumärke och arrangemang till nästa nivå, vilket vi behöver. Han blir en viktig första spelpjäs i den organisation som jag har börjat se över och utveckla. Svensk Innebandy är för alla och vår resa att växa på alla plan har bara börjat, säger han.

short_text    Skrivet av Anton Rosenblad 4 veckor sedan