Information, riktlinjer och rekommendationer avseende Covid-19.

Läs mer

Lär känna vår partner Post

Svensk Innebandy vill ge er alla läsare en chans att lära känna våra partners på djupet. Som man ofta gör med partners av olika slag – bygger en relation. Vi hoppas att vår relation ska bli en hållbar och långsiktig sådan.

På vår partnersida kan ni läsa kort om alla våra partners och deras verksamhet:

”Post vill skapa kommunikation som gör världen bättre. Även om det kan låta naivt så tror vi faktiskt att det funkar. Därför har vi lovat att aldrig göra sånt som stör. Så kallad spam. Därför tror vi på kommunikation som antingen är användbar eller underhållande.”

Så varför blev just Post partner till Svensk Innebandy. Jo, gemensamma värderingar. Viktor Bolin, grundare och kreativ chef, berättar hur Post ser på det.

- Trots att vi är en reklambyrå är vi helt värderingsstyrda. Det betyder att vi endast tar uppdrag där vi tror att framgång för uppdragsgivaren är bra för samhället. Att så är fallet med Svensk Innebandy råder det ingen som helst tvekan om. Att vi valde att fördjupa samarbetet till att vi för första gången någonsin inte bara tar ett uppdrag, utan också satsar tid och pengar på att stärka Svensk Innebandy, grundas i en stark tro på det arbete som gjorts inom förbundet, tillsammans med en ännu större framtidstro. Vi valde därför att åsidosätta våra vanliga metoder för att på riktigt kunna vara med och hjälpa Svensk Innebandy ta de ytterligare steg som sporten förtjänar.

Sportens, och Svensk Innebandys, roll i samhället har utvecklats och blivit större. Vi har andra områden att arbeta med idag om vi jämför med när innebandyn blev en del av den svenska idrottsfamiljen. Denna roll är något Post vill hjälpa Svensk Innebandy att visa upp.

- Vi vill kunna vara med och påverka långsiktigt i arbetet att få fler att förstå allt fantastiskt arbete som görs inom ramen för sporten. Vi hoppas på att få tillfälle att visa i handling vad vi kan göra, vad som händer om design, dramaturgi och strategi läggs på toppen av en gedigen verksamhet. Vi tycker att ambitionen att ta nästa steg genomsyrar hela organisationen, varför förslag för att nå dit mötts av en stor entusiasm och glädje. Sådant kan inga styrdokument i världen garantera. Därför har vi bara blivit ännu mer säkra på att det var rätt att skapa ett partnerskap med Svensk Innebandy.

När man är i en relation är det viktigt att stötta varandra i med- och motvind. Vi skulle säga att alla branscher har påverkats av Covid-19 på något vis. Men med långsiktiga samarbeten upplever Post att man inte blir lika sårbar vid en sådan situation.

- I våras ställdes en mycket stor del av våra engagemang in. Vi lever och dör med våra uppdragsgivare, vilket betyder att deras osäkerhet blir vår. Som tur är bygger våra samarbeten på en längre relation, vilket gjort det möjligt att gemensamt hitta nya vägar och anpassa oss till den rådande situationen på bara ett par månader. Idag är vi tillbaka där vi var innan pandemin ungefär. Utan pandemin hade 2020 utan tvekan blivit vårt bästa år någonsin, rent ekonomiskt.

Och när det skakar till, som det gjort med Covid-19, kan man också se hur bra man faktiskt har det.

- Det har påmint oss om vilka fantastiska uppdragsgivare vi har, hur mycket ömsesidig respekt och förtroende betyder när det börjar blåsa snålt.

Så vad vill vi på Svensk Innebandy säga med detta? Jo, vi tror på våra partners och deras verksamhet. Vi hoppas så klart att fler vill jobba med dem och få samma fantastiska erfarenheter, delad kunskap och resultat.

Vad kan Post göra för er? Läs här under och klicka er in på deras hemsida och se själva.

”Post är en ny slags reklambyrå som bygger på insikten att människor tröttnat på traditionell reklam. Istället har byrån specialiserat sig på att ta fram kampanjer och uttryck som människor faktiskt vill ha. Metoden har visat sig mycket framgångsrik, såväl på det mänskliga planet som rent kommersiellt. Bland annat har Post introducerat Salt X på Nasdaq First North, där bolaget blev börsens vinnare, hjälpt America Express spela en värdefull roll i pandemin, en nyskapande podcastserie för AIK Fotboll och världens första ”inte fula” kattmöbel, som blivit en världssuccé. Hör av dig till Post på www.poststhlm.se om ditt företag behöver lyckas bättre med sin marknadsföring, PR och content.”

Lär känna några av spelarna på Post Sthlm

Vem är kontorets sniper?
Posts Sniper är vår kreativa direktör Viktor Bolin. Han är lika snäll som han ser ut, men man ska inte blanda ihop vänligheten med någon form av avvaktsamhet. Viktor är sylvass när det gäller. När vi, som de kreatörer vi är, spånar idéer som pekar åt lite olika håll ser Viktor till att samla oss så att vi levererar riktigt skarpa koncept.

Vem är kontorets spelfördelare?
Det är vår vd Henrik Haegermark som ser till att organisationen håller ihop. Vi är många som vill framåt riktigt snabbt – då är Henrik där och ser till att vi springer åt samma håll.

Vem är kontorets försvarsklippa?
När vi tänker på Viktoria Löwkrantz är det mest hennes skarpa offensiva kvaliteter som får fokus – en mästare på att formulera vinklar och budskap på ett sätt som redaktioner och konsumenter uppskattar. Men sanningen är att det också är Viktoria som ser till att inga misstag slipper in i nätet. En klippa i ordets sanna bemärkelse!

short_text    Publicerat av Lisa Eskils 2020-11-20, kl 14:32