Vår stora vision - Mer än en sport

Säg “innebandy” eller “svensk innebandy” till vem som helst och de flesta har en egen uppfattning och bild som dyker upp i huvudet.

Associationer, positiva eller negativa, som baseras på något de själva upplevt, sett, hört eller läst. Det innebär att varumärket Svensk Innebandy finns, vare sig någon arbetar aktivt med det eller inte.

I projektet ”Folksporten i framtiden” har Svenska Innebandyförbundet funderat på vad människor ska tänka och känna för att fler ska börja, fortsätta, komma tillbaka, titta på eller engagera sig i innebandyn. Projektet har tagit reda på så mycket som möjligt om olika människor genom fakta, workshops, rapporter från oberoende aktörer, forskning, inspel från experter inom olika områden, intervjuer, enkäter och trendspaning. 

“Folksporten i framtiden” har alltså tydliggjort vilka upplevelser som är vettiga att skapa för att så många som möjligt ska börja, gilla och fortsätta med innebandy i hela livet. De upplevelserna vill Svenska Innebandyförbundet erbjuda i hela landet. En likartad bild av innebandyn oavsett var du bor och vem som bjussar på upplevelsen.

Sedan säsongsstarten 2018/19 har vi skapat och fyllt på vår sida Svensk Innebandy Vill. Här kan du som besökare läsa mer om vår vision, hur vi jobbar och vad vi vill åstadkomma i framtiden.

short_text    Skrivet av Anton Rosenblad 5 veckor sedan